Suriye’de yaşananlar dünya gündeminde yerini bulmuş olsa da ne kadarımız olup biteni hakkıyla anlayacak kadar Suriyelilerin hayatlarına vakıfız?
Aslında nicedir sorulan ve çoğu KSS projesinin de odağını oluşturan bu konu, bu kez Norveç’te ve muhataplarını biraz utandıracak şekilde tasarlanmış olarak karşımızda. Suriye’de yaşananlara Batı’nın ilgisini çekmek amacıyla IKEA ve Kızıl Haç tarafından gerçekleştirilen proje, markanın Norveç’teki ana mağazası IKEA Slependen’e kurulmuş 25 metrekarelik bir Suriye tezahürüyle mesajını iletiyor.
Suriyeli Rana’nın evinden modellenen 25 metrekarelik enstalasyon, Norveç’in yıllık bağış toplama etkinliği TV-aksjonen kapsamında hayat bulmuş ve tüm gelirleri Kızıl Haç ile savaş ve çatışma ortamında yaşamaya çalışan insanlara yollanan bir proje: Evlerindeki konforu artırmak amacıyla IKEA’ya gelenleri Suriye’deki evlerin sunamadığı konfora dair bilgilendiren enstalasyonda yer alan fiyat etiketleriyse insanları Suriye’deki koşullardan haberdar ederek onlara Suriyelilere nasıl yardımcı olabileceklerini anlatıyor.
17 – 31 Ekim tarihinde mağazada sergilenen enstalasyon haftada 40 bin kişi tarafından ziyaret edilmiş ve kampanya kapsamında Kızıl Haç’ın Suriye’deki çalışmaları için 22 milyon euro bağış toplanmış.
“Rana’yı ziyaret edip onun ve ailesinin Şam’ın dışında nasıl nasıl hayatta kaldıklarını gördüğümüzde Rana’nın evini gerçeğine olabildiğince sadık kalarak yeniden inşa etmek istedik” diyor projenin kreatif ajansı POL’in art direktörü Snorre Martinsen AdFreak’e: “İşi fotoğraflarla halletmek daha kolay olurdu ancak aynı hissi vermezdi. Bizzat kendileri de savaştan kaçanlar enstalasyonu gördüklerinde bize ‘İşte tam olarak böyle hissettiriyor’, ‘Bunu hatırlıyorum’ gibi geri bildirimlerde bulundular.”
KÜNYE
- Reklamverenler : NRK TV-aksjonen, IKEA Norveç ve Kızıl Haç (Norveç)
- Reklam Ajansı : POL
- Metin Yazarı : Maja Folgerö
- Art Direktör : Snorre Martinsen
- Tasarımcılar : Andrea Engum, Christian Lauritzen, Ole Jakob Böe Skattum
- Müşteri İlişkileri Ekibi : Ina Egelandsdal, Monika Augustsson
Kaynak Haber: Adweek
Haber: Mediacat
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder