Duvarlar ve parapetler, yüksek görünürlükleri sayesinde şüphesiz en etkili klasik açıkhava reklam alanlarının başında geliyor. Tekil olarak ve istenilen süre kadar alım yapılabilmesi sebebiyle, duvar ve parapet kullanımları reklamverenler için çoğu zaman avantajlı olabiliyor.
Duvarlar ve parapetlerde kullanılacak afişin malzemesi, uygulama yapılacak alana göre değişkenlik gösterir. Düz cephelere montajlanmış konstrüksiyonlara "vinyl" (branda) gerilirken, cam cephelere "one way vision" (delikli cam folyolu) uygulanır. Genelde iskele gibi hafif malzeme kullanılmasaı gereken, rüzgara alan yerlerde ise delikli bir branda çeşidi olan "mesh" baskı kullanılır.
Vinyl uygulama yapılabilen cepheler, 3D ve led aydınlatmalı özel uygulamalara müsait olduğu için, günümüzde daha çok tercih edilebiliyorlar.
Cam cephelere uygulanan One way vision (delikli folyo) ise montajı
zahmetli ancak şık bir uygulamadır. One way vision'lar dış etkenlere,
vinyllere oranla, daha açık oldukları için mutlaka kaliteli baskı
ürünleri kullanmalı, uygulaması da özenle yapılmalıdır. Yeterince temiz ve kuru olmayan cam cephelere uygulama yapılan kalitesiz One way vision'lar kısa sürede
köşelerinden kalkarak sökülmeye başlayacaktır.
Duvarlar, kiralama bedelleriyle birlikte bina sahiplerine / apartman sakinlerine, reklam-ilan vergileriyle de yerel yönetimlere yaptığı ekonomik katkılar nedeniyle Açıkhava Reklamcılığı adına oldukça önemlidir. Bu noktada reklamın katkısı doğrudan gözlemlenebilir. Türkiye'de duvar pazarlayan başlıca firmalar arasında; Reklamedya, City Lights, Square Group (İletişim, Tangram), Matador, Reklam 2010, MGA, Dragon, Maestro, Popüler, Aktif İletişim, Ulus Reklam ve Atlas Reklam bulunmaktadır.
Duvarlardan Örnek Görseller
 |
Vodafone & İKSV Şişhane Duvarı |
 |
Ankara - Gama İş Merkezi (OWV) |
 |
4. Levent - Coca Cola (Vinyl) |
 |
Şişli Cevahir AVM Yanı (Vinyl) |
 |
Mecidiyeköy Viyadük (OWV) |
 |
Mecidiyeköy Viyadük (OWV) |
 |
Beşiktaş (Parapet) |
 |
Nişantaşı (Parapet) |
 |
Bağdat Caddesi (Parapet) |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder